De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

dinsdag 5 mei 2009

WIE MIJ GELOOFT

Joh.12 Jezus verklaarde met luide stem: ‘Wie in mij gelooft, gelooft niet in mij, maar in Hem die mij gezonden heeft, en wie mij ziet, ziet Hem die mij gezonden heeft.Ik ben het licht dat naar de wereld is gekomen, opdat iedereen die in mij gelooft niet meer in de duisternis is.Als iemand mijn woorden hoort maar ze niet bewaart, zal Ik niet over hem oordelen. Ik ben immers niet gekomen om over de wereld te oordelen, maar om de wereld te redden.Wie mij afwijst en mijn woorden niet aanneemt heeft al een rechter: alles wat Ik gezegd heb zal op de laatste dag over hem oordelen.Ik heb niet namens mezelf gesproken, maar de Vader die mij gezonden heeft, heeft me opgedragen wat Ik moest zeggen en hoe Ik moest spreken.Ik weet dat zijn opdracht eeuwig leven betekent. Alles wat Ik zeg, zeg Ik zoals de Vader het mij verteld heeft.’

Wie in Mij gelooft, gelooft niet in mij maar in de Vader. Wie Jezus gelooft, wat Hij ons vertelt en leert zal het eeuwige leven bekomen. Wat is het eeuwige Leven? Een ieder bezit het, alleen is het zoals het meeste van Jezus woorden en ook het O.T niet begrepen zijn en daardoor ons verkeerd geleerd. Wij zijn toch naar Gods beeld geschapen, eeuwig?
De dood of de wereld is wat wij moeten overwinnen, daar zijn wij voor hier. Dood is geen werkelijkheid, we leggen alleen ons oude kleed af om ons met een nieuw kleed te bekleden. De dood heeft een andere betekenis, wij kunnen ook sterven tijdens ons leven en dat is juist de bedoeling. het ik moet sterven, dan heeft men de 'dood' overwonnen.

Kol 3,7 Vroeger hebt u ook die weg gevolgd en zo geleefd, maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, vloeken en schelden. Bedrieg elkaar niet, nu u de oude mens en zijn leefwijze afgelegd hebt en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt. Dan is er geen sprake meer van Grieken of Joden, besnedenen of onbesnedenen, barbaren, Skythen, slaven of vrijen, maar dan is Christus alles in allen.

De gedragingen bepalen onze geestelijke kleding, de nieuwe kleding dienen wij aan te trekken, het mooiste zou zijn de mantel van vergeving zoals de Koningsmantel van Jozef. Zodra het ik gestorven(ego) is zal God ons een Koningsmantel aantrekken. Het is de betekenis van een Koning die doet wat God behaagt. Maar je kunt het Koningsschap ook weer verliezen zoals bij Saul, die het beter wist dan God en deed wat hij zelf dacht dat het beste was omdat hij niet op God kon wachten. (Samuel)

Sam 13,13 Samuël zei tegen Saul: ‘U bent dwaas geweest! Als u het bevel had opgevolgd dat de heer uw God u had gegeven, dan zou Hij nu uw koningschap over Israël voor altijd bevestigen.

Het is ook onze strijd om het Koninkrijk (eeuwig leven) waar wij in waarheid in leven hier te bevestegen maar het is zo dat wij net als Saul het verspeeld hebben, doordat wij het verbond met God geschonden hebben door onze eigen zin te doen en daardoor een verbond met de wereld gesloten hebben. Het Woord is zo mooi dat God in alle verhalen zijn verlossingsplan ons meedeelt. Jezus spreekt hierboven de woorden van Zijn Vader: "Ik weet dat Zijn opdracht het eeuwig leven is" hier is dan ook ALLES mee gezegd. Het eeuwige Leven terug bereiken is ons enige doel hier. Door vergeving, dat wij niet weten dat wij een Zoon zijn van de Allerhoogste, zullen wij het ons weer voor de Geest kunnen halen en het ons weer herinneren, we zullen dan niet meer leven zoals het ons zelf het beste uitkomt. Jezus leerde ons, dat Zijn Vader ook onze Vader is en wij alle macht hebben die de Vader zijn Zoon gegeven heeft. Als wij hiervan overtuigd zijn, zijn al onze zonden vergeven, dragen wij een Koningsjas in een Koninkrijk dat bevestigd is (eeuwig leven) wat hier en nu is, het is er altijd geweest.
Hier zouden wij vaker bij stil moeten staan dat de opdracht van de Zoon is, het eeuwig leven of het Koninkrijk hier te bevestigen. Hij moet het zich weer heel helder gaan herinneren en dat doet de Heilige Geest voor ons door overgave aan Hem en geloven in Zijn Woord.

Ik las: Als je de Bijbel bestudeert, neemt je kennis dag na dag toe.
Als je naar Gods Woord luistert, dan wordt alles eenvoudiger.
Je hoeft steeds minder te doen, totdat je op het punt komt dat alles vanzelf gaat.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage