De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

zondag 26 april 2009

HEER, IN U VIND IK WARE VREUGDE

Psalm 4
Heer, in U vind ik de ware vreugde.
Antwoord mij als ik roep, God die mij recht doet.
Geef mij ruimte als ik belaagd word, wees genadig, hoor mijn gebed. Machtigen, hoe lang nog maakt u mij te schande, is de schijn u lief, de leugen uw leidraad?
De Heer schenkt zijn gunst aan wie Hem trouw is, de Heer luistert als ik tot Hem roep.
Velen zeggen: ‘Wie maakt ons gelukkig?’Heer, laat het licht van uw gelaat over ons schijnen. In U vindt mijn hart meer vreugde dan zij in hun koren en wijn.

In U vind mijn hart meer vreugde dan zij in hun koren en wijn. Dit citaat raakte mijn ziel. Het heeft voor mij met al het wereldse gebeuren te maken, ik wil geen uitzondering zijn, maar dit is toch wat ik voel, de vreugde in mijn hart om bij Hem te vertoeven. Niets is verder nog belangrijk dan Hij en ik. Hij is voor mij de hele wereld, alles wat bestaat, Hem beminnen is alles beminnen en alles zegenen. Het is de enige manier om de wereld vrede te brengen, daar alles vanuit binnen moet komen. Buiten ons is geen hulp te vinden, heb het zelf ondervonden, dat ik dacht het lijkt een echt wonder, maar het is hulp van binnen uit. Binnen in ons bevindt zich de Heer, alleen daar kan Hij ons horen, en Hij verhoord elk gebed op Zijn manier die voor ons geluk het beste is.
Geef mij ruimte Heer als ik belaagd wordt. Als angst verdwijnt komt er ruimte voor Zijn hulp, angst is van het ego, dat Hij, door vertrouwen op Hem oplost. De machten zijn de krachten van het ego of de negatieve energie, die de overhand hebben en die mij tot schande brengen. Hoe vaak heb ik de schande niet gevoeld? Hoe vaak hebt U mij U gunst niet verleent omdat ik op U vertrouwde, Gij alleen kunt ons gelukkig maken, daarom vindt mijn hart in U meer vreugde dan in al het wereldse genieten. Met Uw aanwezigheid Heer kan ik iets voor U betekenen, alleen dan. U voelend wordt de wereld gezegend en dat is voor mij het belangrijkste, aangezien de wereld mij aan het hart gaat, daarom bent U bij uitstek degene waarop ik kan rekenen voor een gezegende wereld. Wie maakt ons gelukkig?
Laat het licht van Uw gelaat over ons schijnen. Hoe waar is Uw Woord! Het wordt steeds meer waarheid en werkelijkheid. Gij die mij recht doet , Gij die U gunsten schenkt aan wie U trouw is. Steeds meer gaat Uw Woord in mij leven. Door dit vers te lezen kwam een gevoel van Zijn ontzagwekkende grootheid over mij heen, woorden kunnen dit niet meer vertalen.

Ik las :
Je kunt de wereld begrijpen zonder je huis te verlaten,
Je kunt de weg naar de hemel zien zonder uit het raam te kijken.
Des te verder je gaat, des te minder je weet.
De wijze weet zonder te reizen.
Hij begrijpt zonder te zien.
Hij bereikt zijn doelen zonder daden.

Zonder daden, ja dat lijkt gemakzuchtig, maar immers op Hem te vertouwen gaat alles vanzelf, Hij leidt je leven.
Je leven wordt een zegen voor de wereld, dat is dan je daad.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage