De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

zaterdag 16 mei 2009

VEEL HEBT U TOT STAND GEBRACHT

Psalm 40
Vurig zag ik uit naar de HEER;
Hij boog zich en hoorde mijn roepen.
Hij trok mij omhoog uit het rampzalige graf,
omhoog uit slijk en moeras;
Hij liet mij weer op rotsvaste grond staan,
gaf mijn stappen weer stevigheid.
Een nieuw lied gaf Hij mij in de mond,
een lofzang voor onze God.
Velen zien wat de HEER heeft gedaan,
en vertrouwen op Hem, vol ontzag.
Gelukkig de mens
die op de HEER vertrouwt,
zich niet inlaat met aanmatigende mensen,
niet met leugenaars of met hun bedrog.
Veel hebt U tot stand gebracht
voor ons, HEER mijn God:
in wonderwerken en plannen voor ons
kan niemand zich met U meten.
Al zou ik ervan willen getuigen en spreken,
het zijn er te veel om te tellen.
U wenst geen slachtoffers en geen geschenken;
om te luisteren hebt U mij oren gegeven,
brandoffers en zoenoffers vraagt U niet.
Daarom zeg ik: ‘Hier ben ik, ik sta klaar’;

Over mij staat in de boekrol geschreven. Over mij staat in de boekrol geschreven, ik schreef hier wel eens dat de Bijbel over ieder van ons persoonlijk spreekt.
Of het nu Mozes is of Judas, wij zijn het allemaal. Daarom kan ik zeggen dat ook dit op ons betrekking heeft op ieder van ons. Ons hele leven met ups en downs, met oorlog en vreugde. Het hele concept van God wat Hij bedacht heeft voor onze verlossing. Uit dit dodenrijk trok U mij omhoog, zodat ik weer in Uw Koninkrijk kan zijn. De hele dag wil ik zingen, ondanks er geen reden toe lijkt, maar omdat U mij uit het moeras omhoog trok, is de ‘ellende’ vreugde geworden. Als ik naar deze z.g.n ellende kijk en weet dat alleen U er bent, dat U in het verborgene achter de situaties en personen bent weet ik dat het vreugde is. Geen moeras is te diep voor U Heer, als wij ons overgeven. Vertrouwen op U is overgave, U alleen beminnen.
Veel hebt U voor ons tot stand gebracht Heer, we vergeten het zo vaak, en in plaats om er naar te kijken, kijken we er overheen.
Elke seconde van ons leven is een wonder.

Ps. 119,129 Uw richtlijnen alleen al zijn een wonder voor ons.

U wenst geen slachtoffers en geen geschenken. Hoe verkeerd is dit begrepen door Uw volk. (waar iedereen toe behoort) Het slachten van een dier is ten alle tijden een slachtoffer, het offert zich niet op voor God maar voor het ego. God heeft het niet nodig, alle dieren zijn van Hem, alleen het ego wil slachtoffers. Wanneer wij spreken over onvoorwaardelijk lief hebben, geldt dit niet alleen voor de mens.

Jes. 50 Had Ik honger, Ik zou het je niet zeggen, want van mij is de aarde met al wat ze draagt.
Eet ik soms het vlees van stieren?
Breng God een dankoffer en doe wat je de Allerhoogste belooft.

Dat dit verkeerd begrepen is, is zo triest, hieraan kun je zien hoe wij nog gevangen zitten, nog steeds in ballingschap zijn. U hebt mij oren gegeven die horen, althans ik bid er voor, maar dat U het dier in òns bedoelt dat geslacht moet worden in Uw Woord en niet het levende dier, dat heb ik toch wel verstaan. Van dit alles zou ik willen getuigen, ik zou het van de daken willen schreeuwen. Veel hebt U tot stand gebracht ja, daarom zijn wij al lang geleden verlost. Maar zie naar het ego, hoe hij het Koninkrijk voor ons verborgen houdt!

Dt. 30,3 Dan zal de Heer Uw God u in uw vroegere staat herstellen;
Hij zal zich over u ontfermen en u opnieuw bijeenbrengen.

Dit verbond wat wij met hem of de wereld gesloten hebben moet een ieder van ons samen met Christus vernieuwen. Ook dit heb ik verstaan in Uw Woord. Daarom zeg ik: ‘Hier' ben ik, ik sta klaar’
Deze boodschap was het die Jezus ons kwam brengen, hier gaf Hij zijn leven voor. Hij die ook mij gezonden heeft, dien Jezus hierin te volgen. Wij allen dienen ons leven te geven voor onze naasten, omdat Christus zich in onze naaste bevindt, nergens anders is Hij te vinden en zo aanbidden wij God alleen. Dat was Zijn boodschap, je leven geven voor je naaste om het Leven te behouden, en Hij deed de daad bij Zijn Woord!

Ps.118, 23
Dit is het werk van de HEER, een wonder in onze ogen.
Dit is de dag die de HEER heeft gemaakt,
laten wij juichen en ons verheugen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage