De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 23 maart 2009

U ALLEEN LAAT MIJ LEVEN

Psalm 4 - U alleen laat mij leven.

Antwoord mij toch als ik roep, God mijn God die voor mij pleit; geef ruimte waar ik klem zit, wees genadig , luister naar mijn bidden.
Mensen, hoe lang duurt het nog dat jullie mijn God bespotten en jullie lege beelden koesteren en jullie leugengod achterna lopen?
Weet wel: de Heer doet wonderen voor Zijn vrome: de Heer verhoort mij als ik Hem roep. Stel je vertrouwen in de Heer.
Wie zal mij het geluk laten zien?
U geeft mij meer vreugde dan overvloed aan most en koren geven kan,
U alleen, Heer, laat mij leven, ongestoord en vol vertrouwen.


Niets zou makkelijker zijn dan alles achter mij te laten en nergens zorgen over te hebben, toch is het wat de Heer mij vraagt. Het lijkt de omgekeerde wereld om je nergens zorgen over te hebben, toch is het juist dat wat God van mij vraagt, mij om te keren, in een omgekeerde wereld te leven een leven vol van overgave, Hij is het die voor mij uitgaat. Het lijkt zo onnatuurlijk en juist dat is de misleiding van wat wij de satan (ego) noemen. Omdat het zo makkelijk is lijkt het juist zo moeilijk. Alles aan God overlaten, Hij vraagt het, gebiedt het ons zelfs, maar nee ik loop liever de lege beelden van de wereld achterna, de mammon.

Dt. 4 15 “Omdat u geen gestalte gezien hebt toen de Heer u bij de Horeb uit het vuur heeft toegesproken, moet u u zorgen dat u niet zondigt door beelden te maken van welke gestalte dan ook”. (de lege beelden van de wereld)

Rom. 8 25 Omdat onze hoop gericht is op het onzichtbare moet onze verwachting gepaard gaan met stand vastigheid.
Ik denk mijn overlevingskansen te kunnen halen uit deze lege wereldbeelden, door steeds Hem onbewust te vergeten. Eens te meer wordt nu op mij hart gedrukt hoe waakzaam ik moet zijn. Waar ik klem zit, is nog geen ruimte gemaakt voor Zijn Liefde. Alleen de Heer kan mij de vreugde en het geluk geven die al de ‘rijkdom’ van de wereld mij niet geven kan. Ik weet het, Hij kan mij ongestoord en vol vertrouwen laten leven. Hoe lang duurt het nog dat ik Hem vergeet. (bespot)
Ik weet dat Hij wonderen voor mij verricht, dat hij mij hoort als ik Hem aanroep. Daarom vraag ik nu met alle engelen, hemelse machten en krachten, antwoord mij toch als ik roep.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage