De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

woensdag 23 mei 2012

Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet meer bij de werled hoor

Ze horen niet bij de wereld, zoals Ik niet bij de wereld hoor.

Joh 17

Ik heb hun uw woord gegeven. De wereld haat hen, omdat ze niet bij de wereld horen, zoals ook Ik niet bij de wereld hoor.
Ik vraag niet of U hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of U hen wilt beschermen tegen de duivel.
Ze horen niet bij de wereld, zoals Ik niet bij de wereld hoor.
Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid.
Ik zend hen naar de wereld, zoals U mij naar de wereld hebt gezonden.
Ik heb mij geheiligd omwille van hen, zo zullen ook zij door de waarheid geheiligd zijn.'

Uw Woord;  Het “ware” van het OT heeft Jezus ons gebracht. Niet zo als de kerken haar ons geleerd hebben, daar zijn teveel onwaarheden in aangebracht.

Dat de wereld de mensen haat die Jezus woord naleven is heel begrijpelijk omdat deze vanuit het ego leven, de schaduw zijde van hun ware: “zijn” Deze wereld wordt beheerst door ego krachten, vreemde, chaotische en vernietigende krachten.

Verlossing wil dan ook zeggen, overgave van het ego. De ware boodschap is dat we moeten begrijpen dat niemand voor zichzelf leeft. Wat ook de betekenis is van Jezus woorden; je leven geven voor je broeders, en de mensen die Jezus woorden begrepen hebben en Hem volgen daarin, zijn niet meer van deze wereld. Daarom worden zij ‘anders en saai gevonden.’ Maar zij weten niet hoe fijn het is de wereld met al haar geneugten niet meer nodig te hebben, dit is het ware genieten. Het is deze waarheid en boodschap waardoor de mens geheiligd wordt.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage