De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

woensdag 6 januari 2010

Moge de Heer u zegenen.

Uit het boek Numeri
De HEER sprak tot Mozes:
“Zeg aan Aäron en zijn zonen:
Als gij de Israëlieten zegent,
doe het dan met deze woorden:
Moge de HEER u zegenen en u behoeden!
Moge de HEER de glans van zijn gelaat over u spreiden
en u genadig zijn!
Moge de HEER zijn gelaat naar u keren en u vrede schenken!
“Als zij zó mijn naam over de Israëlieten uitspreken
zal Ik hen zegenen.

Wat verlang ik Heer dat Gij mij zegent.
Hoe zal het zijn als de glans van Uw gelaat zich over mij verspreidt.
Hoe zal het zijn als Uw gelaat zich naar mij toekeert?
Zegen mij Heer omwillen van Uw Heilige Naam.
Uw gelaat schijnt toch altijd over mij?
Ik wil het gewaarworden, alvast een klein beetje,
niet beseffende dat het er volop is.
Kan ik het wel verdragen, ben ik het waard?
Natuurlijk ben ik het waard, Hier en Nu.
Moge wij allen klaar zijn voor Zijn zegen te ontvangen.

Droomde
Wandelde in de natuur bij een meer.
Waren veel mensen naar de overkant aan het zwemmen.
Dacht dat zou ik ook wel willen doen.
Verder doorlopend werd ik plots opgenomen in het water en was mee aan het zwemmen.
Het water was niet helder blauw maar had de kleur van helder kristal met witte bruisende golfjes en het zwemmen ging vanzelf, het water droeg mij.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage