De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 18 januari 2010

DE STIER UIT JE STAL HEB IK NIET NODIG

Ps. 50 9
Maar de stier uit je stal heb ik niet nodig,
noch de bokken uit je kooien. Mij behoren de dieren van het woud,
de beesten op duizenden bergen, ik ken alle vogels van het gebergte,
wat beweegt in het veld is van mij. Had ik honger, ik zou het je niet zeggen,
van mij is de wereld en wat daar leeft. Eet ik soms het vlees van stieren
of drink ik het bloed van bokken? Breng God een dankoffer
en doe wat je de Allerhoogste belooft.

Alles is van God. Waar halen wij dan de moed vandaan om een dier te laten lijden en te doden voor het ego of satan? Zo is het toch in werkelijkheid, de dieren ze zijn van God en Hij heeft ze niet nodig als offer, en toch moet het dier zich offeren, voor wie? Wat een afschuwelijke gedachten en misleiding dat wij dieren nodig zouden hebben als voedsel. Al weer een bewijs welke macht in deze wereld die niet van God is aan de orde is. God wil dankbaarheid. Leven wij in dankbaarheid als wij doden en laten doden? Wanneer leren de mensen eens zelf te denken in plaats van de kudde of het ‘beest’ in de wereld te volgen. De mensen hebben een ‘vrije’ wil en moeten het dan ook zelf weten, maar ze moeten dan niet zeggen dat ze God liefhebben en denken dat ze bij het heilige volk horen. Deze gedachtes zijn niet van mij, het is puur een Joodse voorwaarde en noodzaak dat er vrede is tussen mens en dier voor verlossing, dit houdt een hele diepe kennis is, je kunt je er in verdiepen maar je kunt het ook aanvoelen.
Wanneer je Jeremia bestudeerd, zul je ontdekken dat zijn prediking bestond uit: dat de mens geen onschuldig bloed mag vergieten voor vergeving, de verantwoording moet bij hem zelf zijn en niet buiten zich zelf door een dier te offeren. Hier is dan ook de hand die Mozes in zijn boezem moet steken weer de betekenis van. Het is de Aanwezigheid in ons hart die de verantwoording opeist om te verlossen. Je zult het Zelf moeten doen, de Zoon in ons kan alleen verlossen niets buiten ons kan enige verlossing bieden van deze duistere illusie. (dit lees je bij Jeremia) Dat is de boodschap van God door Jeremia gesproken, hij ziet het als zeer onrechtvaardig dat de mensen zich op een misleidende manier ontdoen van hun tekortkomingen, even een dier offeren en dan is hun ziel weer schoon. Jeremia geeft in al zijn visioenen blijk dat er van God geen onschuldig bloed mag vloeien voor de 'zonde' van de mens, het komt er dan op neer dat de mens het Zelf moet doen, het Zelf dat Gods Zoon in ons is, deze alleen kan ons bevrijden en wij mogen nooit denken dat buiten ons iets of iemand ons kan bevrijden. Jeremia weigert dan ook, wanneer hij zijn eerste offer mag brengen voor de Heer, het dier te doden! Wij moeten de hand in eigen boezem steken, daar is dezelfde Geest aanwezig die bij Jezus Christus aanwezig was en is.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage