De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

donderdag 2 juli 2009

DE HEER HEB IK LIEF

Psam 116
De Heer heb ik lief,
Hij hoort mijn stem, mijn smeken,
Hij luistert naar mij,
ik roep Hem aan,
mijn leven lang.

Banden van de dood omknelden mij,
angsten van het dodenrijk grepen mij aan,
ik voelde angst en pijn.
Toen riep ik de naam van de Heer:
Heer, red toch mijn leven !

De Heer is genadig en rechtvaardig,
onze God is een God van ontferming,
de Heer beschermt de eenvoudigen,
machteloos was ik
en Hij heeft mij bevrijd.

Ja, U hebt mijn leven ontrukt aan de dood,
mijn ogen gedroogd van tranen,
mijn voeten voor struikelen behoed.
Ik mag wandelen in het land van de levenden
onder het oog van de Heer.

Ik mag wandelen in het land van de levenden.
Dit Woord van God is zo wonderlijk mooi, het sprak mij vandaag zeer aan. Het is de essentie van Gods boodschap, God niet vergeten door een leven van toewijding aan Hem.
Leven in het land van de levende is wanneer wij ons helemaal aan Hem alleen zijn toegewijd. Leven vanuit de Levende Bron, een Leven met Hem voor ons aangezicht. Dan zijn er geen pijnen, en angsten die alleen deze wereld of dit dodenrijk ons mee kunnen kwellen. De Heer beschermt de eenvoudigen, het zijn zij die èèn met Hem zijn, zij alleen kunnen beschermt worden, en wandelen in het land van de Levenden. Zonder Hem zijn we machteloos, Hij alleen kan ons aan de dood van deze wereld ontrukken, opdat we hier op aarde in het land van de Levenden kunnen lopen, en nooit meer hoeven te sterven, waar onze tranen gedroogd zijn en waar wij niet meer zullen struikelen. In het land van de Levenden hoeft niemand meer te sterven.
Zijn Heilige Naam aanroepen geneest ons, het redt ons van het levend dood zijn, zoals de meeste van ons nog onbewust rondlopen. Het is wat God ons zegt door Zijn profeten , dat we nog niet ontwaakt zijn, met onze eigen gedachten rond dwalen in plaats van met Hem te denken, zelf plannen maken in plaats van Gods plannen te volgen.

Psalm 17,15
Laat mij, recht gedaan, uw gelaat aanschouwen,
bij het ontwaken mij verzadigen aan uw beeld.

Het zelf willen leven, getuigt allemaal van een levend dood zijn. We denken dat we leven, het is een leven wat geen betekenis heeft. Deze Psalm verwoord op een hemelse wijze wat wij kunnen verwachten indien wij Hem aanroepen en Hem indachtig zijn. Hem aanroepen om ons te redden van de gedachten dat wij zouden kunnen sterven. Het ego moet sterven, de zoon uit de man geboren, dat zal gekruisigd moeten worden, hierna is er geen dood meer.
Alsdan zij wij eenvoudig, een met de Vader.
Dit is het wat God vraagt, alleen Hem toegewijd zijn, zonder Hem ook maar een ogenblik te vergeten.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage