De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

vrijdag 20 augustus 2010

SCHEP IN MIJ EEN ZUIVER HART 1

Ps. 51
Schep, o God, een zuiver hart in mij,
vernieuw mijn geest, maak mij standvastig.
Verban mij niet uit uw nabijheid,
neem uw heilige geest niet van mij weg.
Red mij, geef mij de vreugde van vroeger,
de kracht van een sterke geest.
Dan wil ik verdwaalden uw wegen leren,
en zullen zondaars terugkeren tot U.
U wilt van mij geen offerdieren,
in brandoffers schept U geen behagen.
Het offer voor God is een gebroken geest;
een gebroken en verbrijzeld hart zult U, God, niet verachten.

Schep in mij een zuiver hart, en vernieuw mijn geest. Wanneer mijn geest vernieuwt of genezen is zal ik de nieuwe wereld zien, de nieuwe wereld die ons beloofd is. Een ongebroken hart is een hart waarvan de band met de wereld of het ego nog niet verbroken is, in de Bijbel de symbolische betekenis van vloek of satan, Gods grootste vijand.
De meeste mensen zijn onwetend wat betreft dat het ego de grote boosdoener is, en het hun taak zou moeten zijn samen met de Heilige Geest het ongedaan te maken. Maar zij zijn onwetend doordat het ego dit heimelijk verborgen houdt. Het ego laat de mens er van overtuigd zijn, dat Jezus alles voor ons heeft gedaan en wij verder niet meer aan ons zelf hoeven te werken. Het is een grote misleiding en leugen waarmee het ego de mens in bedwang houdt en ze zo niet tot God laat keren al denken ze van wel. Ziet het ego dat het de mens wel lukt zaait het onrust zodat deze denkt verkeerd bezig te zijn en bang wordt. Jezus is voor ons gestorven om te laten zien dat wij geen lichaam zijn, dat het geen betekenis heeft, dat het hier in deze wereld alleen gaat om de opstanding, het overwinnen van het ego. De macht in deze wereld die wij waarnemen is van het ego, juist alleen daar moet aan gewerkt worden. Het ego versteend het hart en houdt de band met deze wereld stevig aangetrokken. Zolang wij vanuit het ego leven zullen wij de wereld liefhebben.

1 Joh. 2-15
Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem.

Een grote wijsgeer zei eens: “onwetendheid is de grootste zonde”

Offerdieren wilt U niet, alleen dankbaarheid. Wat zijn wij nog ver van u verwijderd Heer, wij denken niet overeenkomstig met U. Van deze onwetendheid maakt het ego sluw gebruik. Het ego leren overwinnen is in deze wereld de: “HOOFDZAAK”, de betekenis van: “In De Beginne”.(Hebreeuws)
Een dier offeren is de betekenis van een lagere eigenschap of het denken zonder God,op het innerlijke altaar te leggen. De betekenis van het eten van een dier was mij nog steeds niet duidelijk, totdat ik het aan de Heilige Geest vroeg en een zeer logisch antwoord daarop kreeg. Eerst wil ik hierbij iets aanhalen wat allang door de wetenschap is bevestigd. Wanneer wij lagere gedachtes hebben door bv. het oordelen gaat het chemische gifstofjes in het lichaam en geest afscheiden. Het was mij wel bekend dat het lagere denken de mens ziek maakt, wat dus ook gebeurt door deze gifstofjes die een mens langzaam maar zeker naar de dood leidt. Dus het ego is hier zeer bij gebaat. Het heeft maar een doel, Gods kinderen ziek, ellendig maken en te vernietigen. Zo belangrijk is het dat wij naar Gods Stem luisteren om deze grote vijand mede ongedaan te maken. Het is de boosdoener en de vijand in de Bijbel. Jezus zei het: “Ga achter mij satan” (ego) Het ego is super intelligent, bijna zoals God, Ontwaak vraagt God, door heel de Bijbel heen. Wanneer wij een dierlijke eigenschap (dier) geofferd hebben, wordt het gegeten staat geschreven. We weten dat het eten bij God een andere betekenis heeft, het is geestelijk voedsel tot je nemen, opnemen. De werkelijke betekenis van een dier eten heeft dus een ander bedoeling. Zoals met het stoffelijke eten wat slakken en afval achterlaat, laten onze negatieve gedachten die voedsel zijn voor de ego-geest ook gifstoffen achter. Het loslaten van negative gedachten, door ze aan de Heilige Geest aan te bieden en deze in dankbaarheid aanneemt, opneemt (eet) is onze vergeving. De Heilige Geest lost deze gifstoffen op en verlost ons er van. Worden deze negatieve gedachten (dier) niet gegeten, opgenomen, of opgelost door de Heilige Geest, blijven ze zich in onze geest opstapelen tot we uiteindelijk door een zieke denkgeest 'sterven'
Het is het werk van het ego die zegt dat wij geestelijk niets hoeven te doen alleen een dier doden en eten als offer voor God, het is een offer voor het ego! Terwijl God zegt: Ik hoef geen dieren zij zijn al van Mij.

Ps. 50-12
Had ik honger, ik zou het je niet zeggen,
van mij is de wereld en wat daar leeft. Eet ik soms het vlees van stieren
of drink ik het bloed van bokken? Breng God een dankoffer
en doe wat je de Allerhoogste belooft.

Als wij een dier eten is het nog altijd het dier wat zich moet offeren voor het ego, het verzwaard en verlaagd juist de geest en het wordt steeds moeilijker voor de mens verlost te worden van het ego.

Kijk hoe vreselijk wij weer misleid worden tot aan de dood toe, en zo blijven wij verstoken van de Ware Bron om te Leven (het eeuwige Leven)
Dus de lagere eigenschappen van het dier moeten op het altaar gelegd worden, waarna het de Heilige Geest in dankbaarheid kan opnemen. (eten) Zo worden wij door de hemel opgeheven. God die ons hart verheft. Gebrek aan kennis van God houdt de mensen gehecht aan de wereld. (ondergang of ten onder gaan) De verlossing komt van de Joden, nu begrijp ik deze waarheid, zij weten dat er geen verlossing voor de mens mogelijk is zolang hij geen vrede heeft met het dier. En dit is de wijsheid van het Joodse Gedachtegoed. Zou de mens nog steeds niet begrepen hebben dat de Messiaanse boodschappen in de Bijbel allemaal de vrede tussen mens en dier bevatten? God verteld ons dit alles op symbolische wijze, en dat is het geheim van het Woord, dit geloof is nodig om Zijn Stem te verstaan. Nu begrijp ik ook waarom God in symbool of beelden-taal met ons communiceert in de Bijbel. Uiteindelijk is een ‘dier’ offeren en het ‘eten’ vergeving en verlossing. Dit moeten wij allemaal samen met de Heilige Geest zelf doen.
Het dieren eten is een vreselijk gevolg van het Woord niet begrijpen. Het offer voor God is deze ego-geest te breken, zo staat het geschreven. Het was een vraag aan de Heilige Geest. Kort daarna las ik in de Bijbel om te vragen of ik op dit antwoord kon vertrouwen, sloeg de Bijbel willekeurig open en las:

Ps. 69
“Want om U draag ik de smaad, om U werd ik voor mijn broeders een vreemde”.

Ja, zo is het wel mijn broeders vinden mij een vreemde, ze vinden dat ik mij niet ‘normaal’ gedraag zoals zij. Althans ik probeer mij zo min mogelijk te gedragen volgens de gewoontes van het andere volk, dit is toch Gods wil mijn inziens, na het bestuderen van de Bijbel. Het ego vindt mensen die zich tot God willen keren de: "vreemden" en een gevaar voor zijn koninkrijk.
Dit was voor mij een bevredigend antwoord, want het sloeg de spijker op zijn kop. Graag word ik als een vreemde beschouwd omwille van Zijn Heilige Naam. Want het is Zijn Heilige Naam die mij verlost uit de ban van het ego. Uw Heilige Naam is Uw Zoon die mij laat ontwaken zodat deze kan opstaan om wedergeboren te worden.

“Neem Uw Heilige Geest niet van mij weg“. staat in deze Psalm geschreven.
De meeste Christenen denken dat de Heilige Geest pas is gekomen met Jezus, het is de Levensgeest die in ons allen aanwezig is, het is de Geest waar wij allen èèn mee zijn de Christusgeest, alles is èèn, alles is God. In deze wereld die wij waarnemen zien wij geen èènheid, hier is alleen dualiteit, altijd strijd om het Koninkrijk.

Rom. 8-11
Als de Geest van Hem die Jezus heeft opgewekt uit de doden in u woont, zal Hij, die Christus uit de doden heeft laten opstaan, ook uw sterfelijk lichaam levend maken door de kracht van Zijn Geest, die in u woont.

1 Kor. 6-14
God heeft niet alleen de Heer opgewekt, Hij zal ook ons laten opstaan door zijn kracht.

Het is God die ons laat opstaan, met dezelfde Geest waar Hij Jezus mee heeft laten opstaan, Zijn Heilige Geest.

Ef. 1-18
Moge uw hart verlicht worden, zodat u zult zien waarop u hopen mag nu hij u geroepen heeft, hoe rijk de luister is die de heiligen zullen ontvangen, en hoe overweldigend groot de krachtige werking van Gods macht is voor ons die geloven. Die macht was ook werkzaam in Christus toen God hem opwekte uit de dood en hem in de hemelsferen een plaats gaf aan zijn rechterhand.

Het is deze Heilige Geest die Jezus heeft doen opstaan en ook ons zal laten opstaan, wanneer het ego is overwonnen en er vrede met de dieren is gesloten. Alleen het ego wil een dier als offer, God heeft onvoorwaardelijk lief, niet alleen de mens.
Jezus heef met Zijn leringen en door Zijn kruisdood, wel kennis van de Heilige Geest dichter bij de mensheid gebracht.

2 Kor. 4-3
Wanneer er dan toch nog een sluier ligt over het evangelie dat wij verkondigen, geldt dit alleen voor hen die 'verloren' gaan: de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage