De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 28 september 2009

DE HEER WIL IK PRIJZEN

Uit het boek der psalmen
34, 2-3

De Heer wil ik prijzen, elk uur van de dag,
mijn mond is altijd vol van zijn lof.
Laat mijn leven een loflied zijn voor de Heer,
de nederigen zullen het met vreugde horen.

Heerlijk de dag te starten met deze woorden. Zulke woorden liggen mij na aan het hart. Het is de essentie van ons leven, een loflied te zijn voor de HEER en elk uur van de dag Hem te prijzen. De nederigen zullen het met vreugde horen. Wie zijn de nederigen?
Zij zijn het die geenszins vanuit hun hoofd maar vanuit hun hart leven, zij die neder kunnen dalen naar de diepte van de ziel.
Vandaar uit ontstaat de ware vreugde, gz.de vreugde die de wereld geeft, deze vreugde bedoeld God niet met genieten, het is de eeuwige vreugde die God bedoelt waar wij naar moeten streven, het werelds genieten is eigenbelang, het laat je God vergeten waar Hij zo voor waarschuwt in het O.T. De Bijbel is er heel duidelijk in, laat de wereld los, heb haar niet lief, je kunt geen twee heren dienen.

Mt.6
Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. Zoek liever eerst het koninkrijk God.

Waar kunnen wij het Koninkrijk van God vinden? Het is gz. buiten ons maar in ons hart, waar onze ware en eeuwige vreugde te vinden is. Het is zo belangrijk ons alleen op de Heer te richten en Hem alleen lief te hebben, willen wij verlost zijn. Velen Christenen kennen de betekenis van het verlost zijn niet, zij denken dat het te maken heeft met de zekerheid een plaatsje in de Hemel te hebben bereikt, maar dat zijn kinder praatjes. Verlossing is het breken met jezelf of je ego, daar dienen wij van verlost te worden, zolang dat niet gebeurt is zullen wij het plaatsje in de Hemel nog niet gevonden hebben.

Ps. 138
Heer, ik wil U loven met heel mijn hart,
voor U zingen onder het oog van de goden.

Ik wil mij buigen naar uw heilige tempel,
uw naam loven om uw liefde en trouw:
grote dingen hebt U beloofd, tot eer van uw naam.

Toen ik U aanriep, hebt U geantwoord,
mij bemoedigd en gesterkt.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage