De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

zondag 12 oktober 2008

DE HEER IS MIJN HERDER

Psalm 23 Ik keer terug in het huis van de Heer.

De Heer is mijn Herder, het ontbreekt mij aan niets.
Hij laat mij rusten in groene weiden en voert mij naar vredig water, Hij geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden tot eer van Zijn Naam.
Al gaat mijn weg door een donker dal ik vrees geen gevaar, want U bent bij mij, Uw stok en Uw staf, geven mij moed.
U nodigt mij aan tafel voor het oog van de vijand, U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over.
Geluk en genade volgen mij alle dagen van mijn leven.
Ik keer terug tot het huis van de Heer.


Dit is een van de mooiste en inspirerenste Psalm, wie kent hem niet.
Dit lezende weet ik dat ik nog te weinig vertrouw op Hem en teveel op de wereld of op mij zelf vertrouw.
'Mij ontbreekt niets", vaak ben ik ontevreden omdat ik zoveel anders had gewild.
"Hij geeft mij nieuwe kracht" deze kracht is altijd aanwezig, maar ben niet altijd bewust en bereid haar te ontvangen, want ik moet wel de Heer uitnodigen, staat geschreven.
"Al gaat mijn weg door een donker dal, ik zal geen gevaar vrezen", hoe vaak ben ik bang geweest en nog.
Omdat ik te vaak vergeet dat Hij altijd bij mij is met Zijn stok en Zijn staf (rechtvaardigheid en barmhartigheid) zal ik Hem voortdurend moeten uitnodigen, om geen vrees meer te hebben.
"U nodigt mij aan de tafel voor de ogen van de vijand" , de vijand ben ik zelf of mijn ego, dat is werkelijkheid de enige die ik moet vrezen, maar met de Heer aan tafel lost het ego op als sneeuw voor de zon.
Ingaan op de uitnodiging van de Heer, met Hem te tafelen, zal een groot feest en vreugde zijn, zonder angst.
Deze waarheid aanvaarden is onze taak.
Kan ik vanuit mijn diepste diepten vertrouwen op de Heer zal Hij mijn hoofd zalven, mijn beker laten overvloeien, en geluk en genade zullen mij volgen tot in lengte van mijn dagen.
Ik geloof in deze waarheid, maar geloof vraagt een totale toewijding en daar moet ik Hem voortdurend voor uitnodigen of aan Hem alleen zijn toegewijd, in plaats van de wereld belangrijk te vinden, want dat is wat God bedoelt met afgoden aanbidden.
Wanneer ik op deze manier kan leven, ben ik in het huis van mijn Vader en kan ik zeggen dat ik de wereld heb overwonnen, want deze wereld is niet mijn thuis.
Ik zou alleen met de Heer moeten tafelen ( communiceren)
Wanneer je thuis eet weet je wat je eet, het kan misschien op een ander lekkerder zijn, maar Oost, West, thuis best.


Annie


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage