De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 29 september 2008

HEIMWEE NAAR MIJN HUIS

Psalm 84, 2-3-5

Hoe dierbaar is mij Uw huis,
Heer van de machten.
Ik word verteerd door heimwee
naar de voorhof en de tempel van de Heer.
Met heel mijn wezen schreeuw ik het uit van heimwee naar de levende God.
Gelukkig de mens die in Uw huis woont, zonder ophouden kan hij u prijzen.


Wij mogen elk vers op ons zelf betrekken.
Ieder mens kent dit heimwee, maar denken dat het een heimwee is naar aards geluk.
Ieder mens woont nog altijd in het huis van de Heer, alleen herinneren wij het ons niet meer.
Het is onze taak hier op aarde ons te herinneren wie we zijn en waar wij in werkelijkheid wonen.
Hier is niet ons thuis.
Gelukkig de mens die zich herinnert heeft waar hij woont, hij kan God zonder ophouden prijzen.

Annie

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage