De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

donderdag 1 januari 2009

MOGE DE HEER U ZEGENEN

Uit het boek Numeri
6, 24-26

Moge de Heer u zegenen en u beschermen,
moge de Heer het licht van zijn gelaat
over u doen schijnen en u genadig zijn,
moge de Heer u zijn gelaat toewenden
en u vrede geven.


De priesterzegen die een ieder mag uitspreken denk ik, een ware zegen en rijkdom.
De Heer die Zijn Gelaat naar ons toekeert en doet schijnen.
Wat zou ik dit graag voelen dat Zijn gelaat op mij schijnt.
Wanneer zal het schijnen, wat moet ik doen om dit te ervaren, een overbodige vraag denk ik maar toch!
Hoe meer ik probeer des te meer lijkt het te mislukken.
Het is te gemakkelijk om het te proberen, want zodra je het probeert wordt het al moeilijk.
In stilte met Hem aanwezig zijn, de verdrukkers en onze vijanden, zegt de Bijbel staan klaar zodra ze iets horen van onze goede voornemens, ze zijn ons steeds een stap voor.
Onze gedachtes met God kunnen ze nooit achterhalen, daarom is de stilte zo belangrijk denk ik.
Niet oordelen is vergeven en verzoenen, wat de boodschap is van Gods Woord voor onze verlossing, en Jezus zegt hiervan; "vergeving is de sleutel tot de hemelpoort"
Het is het verbond dat God met ons sloot; door vergeving of verzoening ben Ik met je, ben je veilig, ben je thuis, ben je in vrede en vreugde met alle macht en kracht die Ik je gegeven heb, en ben je een verlosser van de wereld.
Ieder mens heeft zijn eigen wereld of Natie, al deze Natie's moeten èèn Volk worden, dan zijn we allen èèn in het lichaam van Christus.
In de geest is al het volk èèn maar wij hebben apartheid gemaakt door ons af te wenden van Zijn gelaat en en geven elkaar hier de schuld van, God zegt dat we het moeten omkeren, naar binnen keren is omkeren.
Door naar binnen te keren zullen we dit ontdekken.
In de moderne wetenschap is het bekend dat alles eenheid is en er geen afscheiding bestaat, er bestaat alleen energie die door mensen denkbeeldig bespeelt wordt, waardoor er beelden voor Zijn aangezicht zijn ontstaan.
Het vergeven en verzoenen dat iets buiten ons nooit de schuld kan zijn van dat wij dit gevoel vam warmte en liefde kwijt zijn geraakt, maakt dat dit liefdeslicht weer over ons zal schijnen.
Het is God zelf, die in zijn Zoon of Zijn rechterhand het allemaal al volbracht heeft.
We kunnen het licht van Zijn gelaat weer over ons doen laten schijnen als we met oordelen ophouden en alleen met niets anders bezig zijn dan met verzoening, eenwording, althans; "zo spreekt de Heer"
Dit in stilte overwegen zal mij helpen !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage