De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

vrijdag 19 december 2008

AARDE, WEES STIL VOOR HEM

Uit het boek Habakuk
2, 20
De Heer troont in zijn heilig paleis.
Aarde, wees stil voor Hem !

Een gevoel van ontzag en heiligheid onstaat door deze tekst te lezen.
Het komt denk ik uit de plaats in mij waar Zijn Heilig Paleis zich bevind.
Je kunt niet veel anders meer dan stil zijn bij deze tekst.

Psalm 71
Wees de rots waarop ik kan wonen,
waar ik altijd heen kan gaan.
U hebt mijn redding bevolen,

Mijn rots en mijn burcht, dat bent U.
Het is Gods wil, dat wij een leven leiden vanuit Zijn Paleis waar wij de sterkte van een rots ervaren.
Daar wil Hij dat wij wonen en onze energie niet verspillen aan zinloze wereldse speelgoedjes die ons van Hem afleiden en enkel het ego dienen.
Zeker kunnen wij zijn, want Hij heeft onze redding bevolen!
Wanneer mijn God?
Ik vraag het verlangend maar weet het zo goed!
Ik weet het net als zovelen anderen dat mijn redding vast staat maardat ik mijn kop niet langer meer in het zand kan steken.
Ook hier dien ik voor te bidden, alleen zonder Hem kan ik niets.
Hem alleen liefhebben, want er bestaat buiten Hem niets anders.
Hij gaat voor ons uit in de strijd tegen de schurken en wrede onderdrukkers, die symbool staan voor de krachten van het negative denken die daardoor ontstaan en vanwaar het ego zich kan voeden en sterk maken.
Deuteronomium 1, 30
De heer uw God gaat voor u uit. Hij zal zelf voor u strijden.

Een lezing van deze dag. Boek rechters 13
Op een dag verscheen bij haar een engel van de Heer. ‘Tot nu toe was u onvruchtbaar en hebt u geen kinderen gekregen’, zei hij. ‘Maar nu zult u zwanger worden en een zoon baren.
Hij zal een begin maken met de bevrijding van Israël uit de greep van de Filistijnen.’

Moge wij bidden dat wij ook de Stem van de Engel Des Heer mogen horen, die zegt: "gij zult een Zoon doen baren"
De betekenis in de Bijbel is dat wij zo rein zijn dat het het licht in ons kan opstaan wat ons zal bevrijden van de onderdrukkers, dat wij vervuld worden van dit licht en het zullen openbaren en uitbreiden, dat is de wet vervullen.
Vele vrouwen in de Bijbel hebben de Stem van de Engel gehoord.
De vrouw van Manoach de moeder van Simson, Ruth die de overgrootmoeder is van David. Sarah, Elazabeth, Maria en nog vele anderen
Ook de moeder van Mozes wordt bekend gemaakt.

Ex 2 Een man uit de stam Levi huwde een meisje uit die stam.
De vrouw werd zwanger en bracht een zoon ter wereld.

Het zijn allemaal opgstane Zonen van God die Zijn volk uit de greep van de onderdrukkers moeten halen.
Het heeft allemaal de betekenis van Gods Zoon in ons laten opstaan vanuit Zijn paleis, wat nu de onderdrukkers nog in bezetting houden.
De Geschriften zijn nu in deze dagen helemaal afgestemd op het geboren worden van het licht en ja, we krijgen binnenkort meer licht op de aarde want de dagen gaan weer lengen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage