De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

zondag 28 december 2008

WEES NIET BANG

Jes. 41-10 NBV

Wees niet bang, want ik ben bij je,
vrees niet, want ik ben je God.
Ik zal je sterken, ik zal je helpen,
je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.
Allen die zich fel tegen je keerden
zullen gehoond worden en te schande staan.
Zij die jou bestreden
worden minder dan niets en gaan te gronde.
Zij die jou onderdrukten
zijn onvindbaar, je zoekt ze vergeefs.
De vijanden die jou bevochten
zullen verdwijnen in het niets.
Want ik ben de HEER, je God,
ik neem je bij je rechterhand en zeg je:
Wees niet bang, ik zal je helpen.
Wees niet bang, kleine Jakob,
arm volk van Israël,
ik zal je helpen – spreekt de HEER –,
de Heilige van Israël is je bevrijder



God in mij zal mij helpen, wat is Hij dichtbij, te dichtbij om bang te zijn.
Zijn rechterhand, de Zoon of Zijn uitbreiding, de Heilige van Israël zal mij helpen, waarom is het zo moeilijk dit voorgoed aan te nemen?
Allen die zich zo fel tegen mij keren, al wat mij verdrukt, mijn angsten het is niets want het is er niet zegt de Heilige van Israel, het is zelfs niet te vinden.
Wat zich zo fel tegen mij keert is mijn gedachten, zij zijn van het ego en niet van God.
We zoeken ter vergeefs naar onze onderdrukkers of onze angsten, ze zijn er niet!!!!!
Dan is toch alles werkelijk een ilusie, het staat in de Bijbel het is Gods woord!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage