De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 22 december 2008

MIJN ZIEL LOOFT DE HEER

Lucas 1-46 Danklied, Maria's loflied
Met heel mijn hart roem ik de Heer,

Met al mijn adem juich ik om God, mijn redder;
want Hij heeft omgezien naar zijn dienares in haar geringheid.
Voortaan prijzen alle generaties mij gelukkig,
want grote dingen heeft de Machtige met mij gedaan.
Heilig is zijn naam.


Dit lied door Maria bezongen is een lied dat ook door ons bezongen dient te worden, wanneer wij net als Maria de boodschap hebben begrepen en ontvangen die de engel als onze innerlijke stem aan een ieder die het horen wil zeggen.
Ook Hannah zingt een gelijkwaardig dank lied, het is eigenlijk geen danklied voor een geboorte zoals wij die interpreteren maar voor een God die voor de zwakke kiest. (Aant 1Sam 2-1)


1 Sam 2-1 "Nu juicht mijn hart dankzij de HEER,
fier heft mijn hoofd zich op, dankzij de HEER, beleef ik vreugde.

De stem van de engel Gabriel die deze boodschap aan alle mensen op aarde wil brengen, is in ons hart aanwezig.
Het is Gods wil dat alle mensen deze stem zullen horen en dan net als Maris en Hannah een danklied kunnen zingen; "Hij heeft naar mij omgezien, ik juich naar mijn God mijn Redder".
Dit is volgens mijn inzicht de boodschap van Kerstmis, het Licht dat geboren gaat worden in ieder van ons, of het
licht ontdoen van Zijn doeken waar het ingewikkeld is.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage