De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

vrijdag 7 november 2008

WAARLIJK DE HEER IS OP DEZE PLAATS

Gen 28, 13-22
Ineens stond de heer bij hem en zei: ‘Ik ben de heer, de God van uw vader Abraham en de God van Isaak.
Het land waar u op ligt, zal Ik aan u en aan uw nakomelingen geven.
Uw nageslacht zal als het stof van de aarde zijn; u zult zich uitbreiden naar het westen en het oosten, naar het noorden en het zuiden; om u en uw nakomelingen zullen alle geslachten van de aarde zich gezegend* beschouwen.
Ik ben met u; Ik zal u behoeden waar u ook bent, en u terugvoeren naar dit land.
Want Ik zal u niet verlaten tot Ik mijn belofte heb vervuld.
Jakob werd wakker en riep uit: ‘Waarlijk, de heer is op deze plaats en ik wist het niet. Hij werd bang en zei: ‘Ontzagwekkend is deze plaats! Dit kan niet anders zijn dan het huis van God en de poort van de hemel.

Een droom of visioen aan Jacob, de droom aan Jacob is ook een schitterende boodschap aan ons.
Het land ons gegeven is ons lichaam met al haar innerlijke heilige plaatsen.
God is in ons en zal ons nooit verlaten.
Ontzagwekkend is deze innerlijke plaats waar God zich bevindt.
Jacob zegt:
Waarlijk de Heer is op deze plaats en ik wist het niet.
Jacob schudt ons hier wakker!
Hoe belangrijk om steeds ons te herinneren dat deze ontzagwekkende Heilige plaats in ons is.
Het omkeren wat God zo vaak zegt in Zijn Woord, dat wij niet met onze gedachten in de wereld moeten zijn, maar omkeren naar Zijn huis, ons werkelijke thuis.
Binnen in ons op deze Heilige plaats mogen wij vol vertrouwen al ons lief en leed neerleggen, Hij die alles tengoede of omkeert voor ons grootste geluk.

Annie



0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage