De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

woensdag 5 november 2008

TOEN HEB IK MIJN ZONDE BEKEND

Psalm 32-5
Toen heb ik mijn zonden bekend, niet langer mijn schuld toegedekt, ik dacht: ‘Ik ga mezelf beschuldigen en mijn misstappen aan de Heer belijden’, en zonder uitstel hebt U al mijn schulden en al mijn zonden vergeven.

Zonde is zoals we weten niet meer als een vergising, we missen ons doel.
Zoals ik boven lees weet ik dat door verkeerd te denken ik zelf schuld ben aan ellende.
Het is de gedachte die ons gevangen houdt, het koninkrijk van God is in ons, we spiegelen onze eigen innerlijke gedachten wereld.
In die zin zijn we zondaars, niet zoals de kerken ons geleerd hebben.
Wanneer ik beken dat alleen Gods wereld werkelijkheid is, niet deze, deze is de mijne (een illusie) met haar afgods beelden, zijn ze zonder uitstel vergeven.
Deze wereld zal oplossen door vergeving en Gods wereld zal zo aldoende tevoorschijn komen.
Jezus leerde ons dat vergeving onze verlossing is, voor deze enorme, ontzagwekkende boodschap heeft Hij voor ons geleefd.


Annie

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage