De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 3 november 2008

DE HEER IS MIJN LEVENSBEKER

Psalm 16
5 Nee, de heer is mijn erfdeel, mijn levensbeker , mijn lotsbestemming ligt in uw handen;
7 Ik prijs de heer die mijn leidsman is; zelfs ’s nachts spoort mijn hart mij daartoe aan.
8 Ik houd de heer voor ogen, de heer altijd, Hij staat mij terzijde en ik wankel niet.
9 Mijn hart is dan ook verheugd, mijn innerlijk jubelt, mijn lichaam kent geen zorgen,
10 want U geeft mijn leven niet aan het dodenrijk prijs, U laat uw vrome het graf niet zien.
11 U maakt mij vertrouwd met de weg naar het leven, met overvloedige vreugde bij U


De Heer is mijn levensbeker, hij is mijn bron van het levende water waaruit ik oneindig kan putten, nooit zal zij droog staan.
Hij leidt mij onzichtbaar dag en nacht, en houdt Hem altijd voor mijn ogen.
Zulke gedachten zouden mij de hele dag dienen te bezielen, ik geloof dat dit werkelijk de bron van vreugde is, zonder zorgen.
Het dodenrijk (ellende) wat zo symbool staat wanneer ik Hem niet lief heb boven alles, heeft geen schijn van kans met deze heerlijke levensvreugde gevende gedachten.
Zo zal ik vertrouwd raken met Zijn overvloedige vreugde.
Het is vandaag mijn uitdaging steeds bij Hem te zijn steeds Hem voor ogen te houden, help mij Heer alleen kan ik het niet.
Juist daarvoor is het nodig steeds Hem in gedachten te houden.
In Uw handen leg ik mijn geest, Uw wil geschiede.

Annie

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage