De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

dinsdag 21 oktober 2008

GOD HEEFT MIJ VOOR JULLIE UITGESTUURD


Gen 45-5

Maar wees niet bang en maak jezelf geen verwijten dat jullie mij verkocht hebben en dat ik hier ben terechtgekomen, want God heeft mij voor jullie uit gestuurd om jullie leven te redden.

We hoeven ons zelf nooit verwijten te maken over welke vergissing of zonde dan ook die we begaan hebben.
Een onvoorwaardelijke liefdevolle God spreekt in het verhaal van Jozef.
Alles zal ons dan ook vergeven worden.
In het verhaal van Jozef wordt zelfs gesuggereerd dat onze 'zonde' en het lijden daarvoor noodzakelijk is.

Gen 45-34
Maar wees niet bang en maak jezelf geen verwijten dat jullie mij verkocht hebben en dat ik hier ben terechtgekomen, want God heeft mij voor jullie uit gestuurd om jullie leven te redden.

Dit citaat heeft een zeer grote diepte van Goddelijke wijsheid.
Redding kan als verlossing gezien worden, al wat z.g. kwaad is keert tot het goede, tot verlossing, de booschapi s dan ook onvoorwaardelijke vergeving, niet dat de ander mij iets heeft aangedaan maar dat het altijd tot verlossing leidt.
Daarom kunnen en mogen we nooit oordelen, wat ook overvloedig de boodschap is van God en van Jezus die zegt; Mt 16-19 vegeving is de sleutel tot van het Koninkrijk.
Niemand leeft en sterft voor zichzelf staat geschreven.

Je zou er ook bij kunnen zeggen, niemand lijdt voor zichzelf.
Met andere woorden; het is noodzakelijk voor onze verlossing, al wat ons en de ander overkomt, daar geen oordeel over vellen.

Annie





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage