De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

dinsdag 11 november 2008

DE HEER IS MIJN HERDER

Psalm 23

De Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets.
Hij laat mij rusten in groene weiden
en voert mij naar vredig water.
Hij geeft mij nieuwe kracht
en leidt mij langs veilige paden
tot eer van zijn naam.
Al gaat mijn weg door een donker dal,
ik vrees geen gevaar,
want U bent bij mij,
uw stok en uw staf, zij geven mij moed.
U nodigt mij aan tafel
voor het oog van de vijand,
U zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.
Geluk en genade volgen mij
alle dagen van mijn leven,
ik keer terug in het huis van de Heer
tot in lengte van dagen.

Voor velen is dit een van de meest geliefde Psalmen.
Een Pslam die ontroering, liefde en ontzag opwekt.
Je zou het haast als een gebod mee willen nemen, want dit is waarheid en zo dichtbij.
Daar wij vaak bewust of onbewust bang zijn voor een tekort in ons leven.
(In werkelijkheid is het de angst voor onze eigen tekortkomingen)
Door dit te lezen, ga je je dan diep schamen, maar juist daarom zijn we hier, om deze Psalm te gaan leven.
We zijn nog teveel met de wereld verbonden om in te zien dat we waarlijk niets tekort komen.
Het zijn enkel onze gedachten (ego of volgens de Bijbel het dier nog in ons)
Uw Staf en stok, (gerechtigheid en barmhartigheid) geven mij moed.
Terug keren naar Huis, de wereld los laten en naar binnen keren naar waar mijn Thuis is.
Daar zal ik plaats nemen aan Uw tafel en met U brood en wijn nuttigen, zoals Abraham de zegen ontvangt van Melchisedek, priester van de allerhoogste onder het nuttigen van brood en wijn. (Gen 14-18).
In dit Huis en aan deze tafel zullen wij ons voeden en ons geluk vinden en leven tot in lengte van dagen, hier ontvangen wij het eeuwige leven, en worden we opgewekt.

Annie

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage