De Bijbel is een diepzinnig boek vol geheimen. Als je het woord op de juiste manier leest, niet het verhaal als belangrijkste maar haar boodschap, gaat het Woord zich openbaren. Wij lezen meestal niet wat er staat.

maandag 15 december 2008

VOOR ALTIJD DOET DE HEER DE DOOD TENIET

Uit de profeet Jesaja
25, 8

Voor altijd doet de Heer de dood teniet.
Hij wist de tranen van elk gezicht,
de smaad van zijn volk neemt Hij van de aarde weg;
de Heer heeft gesproken.

Je komt er niet over uit gedacht en over uitgesproken.
De schitterende taal en de tijdloze boodschappen van profeten voor iedereen, totdat de tijd heeft opgehouden te bestaan voor de mens.
Voor altijd doet de Heer de dood teniet
Wat wil het toch zeggen; de dood voor altijd teniet"?.
Nooit meer sterven, dood bestaat niet meer, en er zijn geen tranen meer.
We zijn dan aangekomen bij het eeuwige leven, waar dit allemaal echt is en geen sprookje, het is er; "hier en nu"
De Profetieën zijn voor allle tijden wat wil zeggen ook voor hier en nu, voor een ander over een tijdje, maar ik denk dat de meeste nog zullen blijven 'sterven'.
Dood bestaat niet in het echt, maar zolang als wij gehecht blijven aan de wereld en aan onze eigen gedachtes, zal het blijven gebeuren.
Tot dat wij zeggen; "Gij alleen heer zullen wij aanbidden, Gij alleen bestaat".
God is Eeuwig Leven en wij Zijn gemaakt naar Zijn gelijkenis.
Telkens wanneer het moeilijk is om geen eigen gedachtes te hebben, en ik dus overgeleverd ben aan het ego of de aanklager is het heerlijk en bemoedigend deze teksten weer te lezen, want ik geloof in deze waarheid en om me over te geven en te zeggen: "alleen Uw wil geschiedde"
Ik weet dat het ook zo is en dat je bij God veilig bent, maar mijn vertrouwen moet nog groeien om dit zonder meer met onvoorwaardelijke overgave te kunnen zeggen.
De smaad van Zijn volk neemt Hij weg.
Deze tekst is heel bijzonder, als ik vrede heb in mijn hart kan het niet anders dan dat ik ook een vredig volk zal zien, het leeuw eet hooi en de wolf graast naast het lam. (jes 65-22)
Ook zullen er geen veehandelaren meer zijn in het huis van de heer van de machten.(Zach 14-2)
Zo wil God het en Zijn wil geschiedde, Zijn Schepping is volmaakt, zo zal het eeuwig zijn.

Annie

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage